TKW jadi bini BULE

Bagian 4

sambungan dari TKW jadi bini BULE bagian 4

pagi itu kira-kira jam 7 aku terbangun mendengar deringan hape,

“halo tuan putri”sapa Septi di telpon

“halo Sep”sahutku sambil menguap

“ealah sek turu Sit?”

“udah bangunlah, kalo masih tidur masa aku ngomong sama kamu *ngigau kali”

“iku loh mas Wan takon jare kok sms gak di bales nelpon gak mbok angkat?”

“hadew sep…kamu taulah kenapa, aku gak mau ngasih harapan ke dia Sep, aku tau dia naksir aku *bukan ge er ya* tapi kamu tau kan aku melihat mas Wan sebagai sosok mas Rudi”

“hmmm…mau sampai kapan toh Sit…”

“entahlah, eh aku mandi dulu ya ntar aku ke tempatmu oke?”

“oke deh, tak tunggu yo”

Aku segera bergegas mandi dan segera siap-siap menuju rumah majikan Septi *dia punya majikan yg baik aku boleh datang ke sana sama majikannya. Aku berjalan kaki menuju stasiun kereta dan dg jarak tempuh 20menit saja aku sudah nyampe di rumah majikan Septi dan dia sudah menungguku di depan pintu gerbang.

“eh lali aku gak bilang hari ini aku kudu ke Rumah Sakit bawa akong/kakek check-up”

“sekarang Sep?”

“30menit lagi lah nunggu di jemput”

“ya udah ntar aku ke Subway aja”

“belum sarapan?”

“belum lah, kamu tau kan aku gak bisa sarapan terlalu pagi, jadi ntar di Subway sekalian rada siangan mau uninstal laptop di toko ACCER kan pas sebelahnya Subway”

Tak lama kemudian Septi pun di jemput dan dia menuju RS aku menuju Subway. Setelah naruh Laptop di toko Accer untuk di uninstal dan 2 jam kemudian sudah bisa di ambil aku pun menuju Subway. Aku duduk di bangku Subway di luar ruangan dan aku mengeluarkan buku novel untuk ku baca tiba-tiba…

“hello…can i seat here?”seorang laki-laki bule tiba-tiba mengagetkanku. Aku melihat sekeliling ternyata memang tidak ada meja kosong karna pas jam makan siang hanya ada satu kursi kosong di mejaku.

“oh yea…please”jawabku

“i am Fernando”kata laki-laki bule itu sambil menyodorkan tangannya untuk aku jabat. “Siti”jawabku singkat.

“city?”tanya Fernando ragu.

“thats my name, S I T I, Siti”jelasku.

“oh, of course”kata Fernando.

“have you ordered your meal?”tanyanya lagi.

“not yet, mind if you watch my seat while i go order my meal please?”

“no no no…let me do it, i will order for you just tell me what do you want?”

“so nice of you”kataku.

“thank you very much”jawab Fernando.

“you’re very welcome, but don’t bother”kataku.

“really?”tanyanya ragu.

“emhmmm…” jawabku bersungguh-sungguh.

“oh came on…i don’t mind order meal for beautifull girl like you”candanya.

“ah…there you go, sorry no bullshit with me, i aren’t teenager”jawabku ketus.

“that’s hurt”candanya lagi.

“i mean it”ketusku.

“next time maybe”dia berharap.

“excusme”kataku sambil nyelonong ke konter Subway untuk mesan makanan. Tak lama kemudian makananku sudah siap dan aku kembali ke mejaku.

“well my lady, what do you do if i may ask?”

“working”jawabku singkat.

“well, as model, as a writer, as a movie star or what?”candanya.

“non of all”kataku sambil sibuk menyuapi mulutku.

“anyway do i look like one?”tanyaku.

“you do indeed”jawab Fernando sambil terus menatapiku.

“huh”seruku.

“seriously? you not very much like me aren’t you?”

“why would i like you at very first place anyway?”

“becouse i like you, baby”

“DON’T! don’t you dare to baby me!”

Fernando tertawa ngakak sambil berkata “i never meet a girl’s so serious like you”. “in that case pretend that you never see me”kataku sambil terus sibuk menyuapi mulutku. “you so cute, you know…really”kata Fernando. Aku perhatikan dia belum menyentuh makanannya malah sibuk melototin aku yg cuek dg tatapannya.

“are you going to take your meal back home? why are you not eating yet?”

“becouse i am too happy see a very pretty girl like you, it’s like a dream come true”

“huh?! am not the girl in your dream! perhaps that girl never exist only in your mind”

“allrite-allrite i’m just kidding”kata Fernando.

“but really nice to know you, i come from United State America but my parent been living in Italy since am 8 years old, i am teaching in Taiwan at Taiwan University”

“i come from Indonesia, been working in Taiwan since 2006”

“work as?”

“babysitter”

“wow!!! you are amazing! that job not easy rite?”

“its easier than teaching i suppose”

“ah that’s true”

“may i have your contact?”

“……….@gmail.com”aku memberinya alamat emailku.

“email? really?”

“it’s my contact”

“yea but i mean your number maybe”

“number 34C”jawabku, yang membuat dia tersedak. “what? 34 what?”dia terbahak-bahak. “i tough you so serious and then now a bit noughty”. “what you mean? i tough you ask my number, aren’t you?”. “forget it , email is fine”katanya masih cengar cengir. “anyway here my contact if you need any help , anytime oke…give me a call”sambil dia menyodorkan kartu namanya.

“i tell you Siti, i say what i feel i do what i like, i said i like you and i mean it, maybe it’s sound crazy but that’s me, forgave me but i do adore you at a first sight”

“i don’t bite, i am a goodboy, so trust me i’ll treat you well”lanjutnya.

“well nice to meet you Fernando, but i have to go now”

“well i cant hold you, can i?”

“sure not”

“don’t let me stop you then”

“oke…see you”

“see you…

…soon” teriak Fernando di belakangku.

Nyampe rumah majikan aku pun siap-siap untuk masuk kerja, jam 10 malam ketika para bayi terlelap manis, aku membuka laptopku dan…

ada email masuk dari Fernando,

Hi, how are you? i hope you dont dream of me if you were asleep by now lolΒ πŸ˜€ anyway its really pleased to meet you today, i’ve never dream i will meet very beautifull girl’s during my lunch break,Β please meet me again soon? at the same place the same table? will you? i know that you think i am badboy maybe, but whatever you think it’s cant stop me from loving you. Oh what did i said? did i said about Loving you? Oh i suppose i did, didn’t i? only an hours see you in Subway today but the rest of the day i keep thinking of you, what are you suppose me to do?”Β 

Love Fernando,

xxxx

Aku tersenyum membaca email itu seakan neh orang kok ya kebangetan gituh πŸ˜€ dan aku pun membalas emailnya,

Hi, thanks for asking, i am very well. Hope not…i think it will be a nightmare if you come to my dream lol πŸ˜› Who am i to judge you? a badboy or not? not my problem! Love is easy to say its just 4 letter but not everyone really know what it’s mean? and what am i suppose you to do? well here my advice read carefully “GO KILL YOURSELF” πŸ˜›

regard Siti,

xoxo

Bersambung….

 

 

 

 

Advertisements

7 thoughts on “TKW jadi bini BULE

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s